Pages

donderdag 26 mei 2011

Wordpress cursus

Er zijn zo veel dure Wordpress cursussen te koop, waarbij je in een middag of een dag uitgelegd wat Wordpress precies is en hoe je het moet gebruiken. Vaak zijn dit soort cursussen oppervlakkig en als je thuis komt, zit je nog met enorm veel vragen. Nog een groter nadeel is de prijs, die begint bij 100 euro (de goedkoopste die ik kon vinden tot 450 euro). Dat ga ik niet doen!

Gelukkig zijn er ook cursussen te koop dit voor een paar tientjes alles prima uitleggen, zelfs met video's erbij. Lekker in je eigen tempo en als je iets terug wilt zien is dat ook geen probleem. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb gekeken naar het cursus aanbod van Wordpress. Waar vind je dan een goedkope cursus Wordpress? Ik heb er een paar gevonden:
  • Wordpress voor ondernemers
    Onderwerpen die besproken worden:
    - Waarom heb ik een Weblog nodig?
    - De basis: Wat is WordPress?
    - De eerste Content voor jouw eigen website creƫren
    - WordPress (laten) Installeren op jouw Domeinnaam en Webhosting
    - WordPress Configureren (fundamenteel!)
    - Jouw Content Publiceren met WordPress
    - De Vormgeving van jouw Website of Weblog
    - Jouw WordPress Website uitbreiden met Plugins
  • Wordpress stap-voor-stap
    Stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je Wordpress kan gebruiken.Deze site laat je ook zien hoe je WordPress gebruikt om zelf geld te verdienen
  • WordPress pakket
    Wil je het niet zelf doen, maar door een professioneel bedrijf, dan kun je voor 497 euro een pakket afnemen. Voor de luie ondernemer onder ons. Aanbieding staat onder de tab Wordpress.
  • Basiscursus WordPress
    Dit is inclusief domeinnaam en hosting. Voor 97 euro heb je een prima cursus, waarmee je snel uit de voeten kan. Wel even aanmelden en door de amateuristische video's heenklikken. De cursus is prima.
De laatste heb ik gekozen en deze is mij prima bevallen. In een paar dagen tijd weet ik genoeg over Wordpress om de stap te wagen. Ik ga afstappen van Blogger en met Wordpress beginnen. Ik heb via Versio een account aangemaakt en hier kan ik erg goedkoop mijn blog hosten.

0 reacties:

Een reactie posten